Så hanterar vi personuppgifter

7minds dataskyddspolicy

För att kunna erbjuda dig våra tjänster behöver vi behandla dina personuppgifter. Vi värnar om din integritet och samlar inte in fler uppgifter än vi behöver. Vi säljer aldrig uppgifterna vidare till tredje part. 

Genom att använda 7minds tjänster accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att vi använder e-post för att skicka information till dig. Det är viktigt att du läser och förstår vår dataskyddspolicy innan du använder våra tjänster.  

Här förklarar vi hur vi samlar in och använder dina personuppgifter. Vi beskriver också vilka rättigheter du har.   

Vad räknas som personuppgifter? 

När du är kund hos oss, eller prenumererar på vårt nyhetsbrev, lämnar du ut personuppgifter. Personuppgifter är uppgifter som kan identifiera dig och vilken relation vi har till dig. Det kan till exempel vara:  

Direkt identifierande personuppgifter

  • Namn  
  • Faktura- och leveransadress  
  • E-postadress  
  • Mobiltelefonnummer 
  • Betalinformation 

Indirekt identifierande information

  • Din arbetsplats  
  • Din yrkesroll  

Relaterad information

  • Detaljer om de tjänster du har köpt av oss  
  • Dina kursresultat eller utvärderingsresultat hos oss  

Hur samlar vi in personuppgifter?

Du kan direkt eller indirekt ge oss information om dig själv på ett antal olika sätt, till exempel när du:  

  • Skickar e-post till oss  
  • Beställer en tjänst  
  • Betalar med ett av 7minds betalningsalternativ   

Vi kan också få information om dig när du använder våra tjänster eller kontaktar oss. Det kan vara direkt, indirekt eller relaterad information som vi får när du är i kontakt med oss. Se stycket Vad räknas som personuppgifter .  

Vad gör vi med din information?

Informationen vi samlar in är antingen nödvändig för att kunna ingå ett avtal med oss, för att vi ska kunna utföra de tjänster vi har avtalat om eller för att vi ska kunna kommunicera med dig. 

Information för att ingå avtal eller utföra tjänster  

All data används för att tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster. Vi behandlar personuppgifter för följande syften baserat på följande rättsliga grunder:  

Syfte med behandlingen  Rättslig grund för behandlingen (”varför är behandlingen nödvändig”) 
 Avtal, genomförande och fakturering av tjänster  Avtal 
 Ta betalt för tjänster   Rättslig förpliktelse 
 Anställa eller anlita medarbetare eller konsulter  Rättslig förpliktelse 
 Informera om 7minds verksamhet   Samtycke 
 Marknadsföra 7minds med exempel från din verksamhet   Samtycke 
 Marknadsföring och försäljning   Intresseavvägning 

Information för att kommunicera med dig  

Vi kan använda information om dig för att:  

  • Berätta om våra tjänster och erbjudanden 
  • Skicka nyhetsbrev  
  • Undersöka hur nöjd du är som kund  

Om du inte vill ha den här sortens information från oss kan du kontakta oss på info@7minds.se.  

Kommer vi dela vidare din information? 

Vi kommer aldrig att sälja dina personuppgifter till tredje part utan din tillåtelse. Däremot kan vi behöva dela din information med våra leverantörer för att vi ska kunna utföra det uppdrag vi har avtalat om. Vi följer legala, tekniska och organisatoriska krav för att din information ska hanteras säkert. 

Om 7minds eller en väsentlig del av 7minds tillgångar förvärvas av en tredje part, kan personuppgifter om 7minds kunder komma att delas vidare till den tredje parten, för att uppdraget ska kunna drivas vidare.  

Var behandlar vi dina personuppgifter?

Vi strävar efter att alltid lagra dina personuppgifter inom EU/EES. Dock kan dem i vissa situationer behandlas utanför EU/EES av en tredje part, till exempel en teknikleverantör eller underleverantör. Vi kommer alltid att vidta alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att din information ska hanteras i samma nivå som det skydd som erbjuds inom EU/EES.  

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar din information endast så länge som det är nödvändigt för respektive syfte. Vi följer alltid lagen och raderar din information när den inte längre är relevant. 

Dina rättigheter  

Du har rätt att få ut vilken information vi har om dig, rätta eventuella fel samt be oss radera den. 

Rätt till tillgång  

Du kan begära en kopia av den information vi har om dig. Kopian är gratis.  

Rätt till rättelse 

Du har rätt att be oss korrigera felaktig information om dig eller komplettera information som är bristfällig.  

Rätt att bli raderad

Du har rätt att begära att vi raderar dina personuppgifter om informationen inte längre är nödvändig för det syfte den blev insamlad för. Det kan dock finnas lagkrav som gör att vi inte kan radera dina uppgifter. Det kan till exempel styras av bokförings- och skattelagstiftning eller konsumenträttslagstiftning. 

Kontakta oss

Vi har en utsedd ansvarig person för dataskyddsfrågor. Har du frågor om integritets- och dataskydd kan du kontakta oss på info@7minds.se.  

7minds AB (publ) är registrerat hos Bolagsverket. 

Organisationsnummer 556803-8417.  

Adress: Styrmansgatan 19, 114 54  Stockholm,  

Tel:   08-120 629 00

7minds dataskyddspolicy uppdaterades senast 2017-09-01