Vattenfall

Vattenfall

Vattenfall Att skapa en enhetlig webb trots flera avsändare Vattenfall skulle bygga ny sajt i Episerver och behövde stöd både i innehållsarbetet och kravställningen. En stor utmaning var att Vattenfall AB består av ett flertal dotterbolag, vilka alla samsas på samma...
Systembolaget – intranät

Systembolaget – intranät

Ett intranät måste vara tillgängligt Systembolaget valde att bygga ett nytt och modernt intranät för att på ett bättre sätt kunna nå sina 5 000 medarbetare, där 4 500 finns i butik. Många av medarbetare hade svårt att hitta information de sökte och att sålla i de...
Vinnova

Vinnova

En webbplats anpassad efter målgruppen Vinnova hade en sajt som inte var helt anpassad för målgruppen med stora informationsmängder och ett byråkratiskt forskarspråk. Besökarna hade svårt att få grepp om vad som var viktigt för just dem, och svårt att förstå vad som...
Vårdgivarguiden – SLL

Vårdgivarguiden – SLL

Från flera gamla webbplatser till en ny Vårdgivarguiden lanserades 2014 och är idag en sammanslagning av flera olika webbplatser inom ramen för e-hälsa på Stockholms Läns Landsting. Sammanslagningen har inneburit en hel del utmaningar som de har arbetat med under...
Plantagen

Plantagen

Resurs med spetskompetens bidrog till ökad trafik Plantagen arbetar kontinuerligt med att förbättra sin webbplats och sina arbetssätt kring webben. Webbplatsen har på några år utvecklats från en enkel sida till att idag utgöra en källa till information och inspiration...